John Jansen Fotografie

Alles over homeopathie

Sport 

Bewegen is één van de basis behoeften om gezond te blijven. Minimaal een half uur matig intensief, dwz flink doorstappen. Maar eigenlijk is ook dat niet genoeg. Als je een beetje spieren wilt overhouden dan moet je ze trainen. Het is "use it or lose it" , helaas. Voordeel van meer spieren is een hogere verbranding. Ook in rust kom je dan minder snel aan. 

Moet je daarvoor naar de sportschool? Ja, dat kun je doen maar als je geen zin hebt in een duur sportschool abonnement kun je dat ook prima zelf thuis. Ook voor vrouwen van 40+ die zichzelf niet in een hip sportpakje tussen de strakke 20-ers zien huppelen. Dit kun je lekker thuis doen, desnoods met de gordijnen dicht ;-)

Is het je wel eens opgevallen dat de één lovehandels produceert en de ander zijtassen? Dit heeft te maken met je hormoonspiegels of, liever gezegd, disbalans tussen de verschillende hormonen. Het leuke is dat je daar een specifiek trainingsprogramma op los kunt laten om dat weer in balans te brengen. Dit is overgewaaid uit de VS.

Aan de hand van een huidplooimeting op 12 verschillende plaatsen op het lichaam kun je iets zeggen over je hormoon profiel. Liever gezegd, ik vul dit in op een bepaalde website, samen met je lengte en gewicht waarna er een formule op al deze getallen wordt losgelaten. Daarna ontvang je per mail een vragenlijst waarmee je dit hormoonprofiel bevestigt of aanvult. Na het invullen ontvang je je eigen trainingsprogramma voor binnen (sportschool) of buiten ( thuis of in de vrije natuur). Bij dit buiten programma krijg je toegang tot een website met filmpjes van de basis oefeningen of kun je dat, bij voldoende aanmeldingen, een keer doornemen met onze loopcoach Han Baeten.

Na een week of 4-6 kun je je opnieuw laten meten. Je ziet dan meteen wat het resultaat van al je inspanning is. Omdat je lichaam went aan de oefeningen ontvang je daarna een nieuw trainingsprogramma. Dit kun je doen zolang als je wilt. Als je eenmaal een aantal trainingsschema's hebt kun je natuurlijk daar ook mee gaan spelen.

Alles wat je meer doet dan niets helpt natuurlijk ook. Kijk of je het schema kunt volgen of doe het zo goed mogelijk. Als warming-up kun je ipv 10 minuten wandelen ook stofzuigen of de badkamer uitsoppen. Is je huis ook meteen spik en span. Hoef je nog maar een half uurtje je oefeningetjes te doen. In plaats van anderhalf uur wandelen kun je ook een half uur, mijn part 20 minuten lopen. Alles is beter dan niets. Als je wilt afvallen kun je daar het Paleodieet bij volgen www.paleo.nl Schrijf je in bij Mitchel voor zijn gratis cursus en probeer het uit. 

Kooooooom op nou!